Brands

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation. De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før. Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.
Blac er et nyskabende brand, som helt revolutionært er designet ud af carbon, forstærket af titanium. Blac’s begyndelse starter med designer Claus Bellinger og hans fascination af McLaren’s carbon-komposit MP4-1 karosseri, som rockede Formula 1’s verden, ved Silverstone i 1981. Det tog år at udvikle Blac og det var et ægte pionermaraton. Carbon er aldrig før blevet brugt i produktionen af brillestel. Blac bliver håndlavet i Danmark, hvor et specialiseret produktionsteam har til huse i Bellinger House i Risskov. Alle stel er håndlavet til hver enkel individuelle kunde, med hængsler, skruer og næsepuder skræddersyet for Blac stellene.

Blackfin

Blackfin er den perfekte kombination mellem teknologi og design. Håndlavet i Italien af den højeste kvalitet af japansk titanium, er hvert stel håndværker fremstillet i en process af 53 produktionsstrin. Hvert stel er individuel med høj ydeevne, de vejer så lidt som 2,4 g og kombinerer fantastisk styrke, lethed og fleksibilitet. Oplev alle de funktioner, der gør disse stel helt unikke. Hvert par Blackfin er helt designet og fremstillet i Italien: Et ret og strategisk valg for at styre alle fremstillingsfaser, for at følge alle detaljer med ekstrem opmærksomhed, for at producere alle komponenter i realtid, så alle er fuldstændigt med på betydningen af ordet 'kvalitet'.
Brand Fatique er et subbrand til William Morris. Det helt unikke er, at Brand Fatique giver optikeren mulighed for, at sælge deres helt egen specialfremstillede briller.

E

Entourage of 7 er luksusbriller med base i Los Angeles, hvor brandet er påvirket af den by, hvorfra det stammer; byen Los Angeles - en stadigt skiftende multikulturel smeltedigel. Vi fremstiller vores briller i Japan og Danmark. En rigtig god blanding af tradition og avanceret teknologi sikrer et konstant flow af kreative ideer, der skubber vores designere til nye grænser.

F

Fleye

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over. FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed. 'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

K

Kate Spade er kendt for sin skarpe farve, grafiske prints og legesyge sofistikering, og sprænger New York's sprudlende tilgang til den daglige opmuntrende personlige stil med et glimt af glødende charme. Fra håndtasker og tøj til tech, børnetøj og boligindretning inviterer kate spade new yorks produkter kvinder over hele verden til at leve hver dag - entydigt og fuldt ud.

M

I 1880 skaber Jules Morel sine første briller i hjertet af Jura, dette bliver starten på fransk brillehistorie. I dag er det 4. generation der fremstiller traditionsbundne briller ud fra deres unikke knowhow. Familien består af Marius, Jacques og i dag Francis, Jérôme og Amélie. Med Morel 1880 kollektionen tager vi tilbage i tiden og hylder Jules Morel og hans aftryk på historien.

N

NPS

NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex. Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former.

O

Oakley

Oakley er historien om en ambitiøs mand på 25 år ved navn James 'Jim' Jannard, der i 1975 opbyggede en anerkendt virksomhed. Det eneste han havde, var en idé og $300, en hund og en garage. I dag er Oakley en af de største indenfor solbriller og i særdeleshed sportsbriller. Oakley er opkaldt efter hans hund, den engelske setter, Oakley Anny. I begyndelsen lavede Jim briller til motocross sporten, kort efter begyndte han også på skibriller. I 1983 kørte han en tur fra San Diego til LA, hvor han under hele turen havde solen i øjnene. Hér fik han ideen til at mikse skibrillen med beskyttelsesbriller og ideen til solbriller var født. Der gik mere end et år med at udvikle designet og Oakleys første solbrille, 'Factory Pilot Eyeshades', blev lanceret i 1984. Igennem tiden har Oakley været en af de foretrukne mærker i flere sportsgrene. Dog har cykelsport og skisport været de to sportsgrene, hvor udøverne har foretrukket Oakley solbriller og goggles. Og det er der en speciel grund til - Oakleys komfort. Ikke kun sportsfolk har taget Oakley til sig, også den Amerikanske hær er særdeles glade for Oakley og de har derfor Oakley solbriller som standart udstyr. Oakley er også kendt for sine innovative linseteknologier, herunder PRIZMTM, som er en linseteknologi der ved at finjusterer de individuelle bølgelængder af farver giver et fuldstændigt utroligt synsfelt, hvor kontrasterne fremstår skarpe og tydelige. Oakley er indehaver af mere end 850 patenter.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

S

Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964. Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen. I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.

W

William Morris

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.

Ö

Öga kom til verden under Marius Morel i 1997. Öga er skandinavisk design, arkitektoniske linjer med en raffineret profil for mænd: Oplev Öga, det perfekte match mellem originalitet, sobre linjer og pålidelighed. Öga er designet i overensstemmelse med forskrifterne i skandinavisk design: her er intet overflødigt! Hver detalje har betydning for rammen! Som noget helt særligt fås denne serie med et træ stel, som er udviklet i samarbejde med snedkere med ekspertise i juratiden (Jura, geologisk periode for ca. 206-142 mio. år siden - dengang der var dinosauruser til).

Ø

Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden. Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion. Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50'erne og 60'erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen - innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer - findes i alle Ørgreens stel - dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler. Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.